FAQ

SEO staat voor ‘Search Engine Optimization’, wat Zoekmachine Optimalisatie betekent. Deze techniek zorgt ervoor dat de website wordt verbetert en daardoor hoger in Google eindigt.

SEO gaat over het optimaliseren van de technische kant van de website. Daarnaast wordt ook de inhoudelijke tekst en tekststructuur verbeterd. Ook wordt er geïnvesteerd in de online autoriteit die de website heeft.

Een SEO-specialist kent alle technieken om een website te verbeteren, waardoor de website hoger in Google komt.

Als een ondernemer een bedrijf start, dan wordt er al gauw een mooie website gebouwd in de hoop dat dit klanten gaat trekken. De ervaring leert dat bezoekers niet vanzelf op de website terechtkomen. Het helpt wel als een bedrijfswebsite bovenaan in Google staat waardoor mensen als vanzelf bij de website terechtkomen.

Of een website hoog in Google terechtkomt, is afhankelijk van honderden factoren. Door zorgvuldig onderzoek te doen naar de website, de statistieken en de marketing trends, is de SEO-specialist in staat om de website te verbeteren.

Denk hierbij aan zoekwoordonderzoek, linkbuilding, teksten SEO-proof maken, snelheid van de website en online autoriteit.

Uiteindelijk wil Google dat de website makkelijk doorzoekbaar is, logisch opgebouwd en waardevolle content bevat. Door dit te optimaliseren, volgt een hogere ranking in Google.

Om het algoritme van Google enorm uitgebreid is, zijn er talloze factoren en technieken die bepalend zijn hoe goed (of slecht) een website scoort in Google. Een SEO-specialist kan de website technisch en tekstueel verbeteren, maar kan ook meedenken met het strategische plan van de opdrachtgever.

Zo kan een lokaal bedrijf als doel hebben om meer online bezoekers naar de website te krijgen, terwijl een webshop juist meer online conversie wil hebben. Het doel van de klant bepaalt ook weer in grote mate het werk van de SEO-specialist.

De kosten van SEO zijn afhankelijk van de grootte van het bedrijf, de staat van de website, doelstellingen van het bedrijf en hoe groot en toegankelijk de betreffende markt en niche is.
Hou er wel rekening mee dat SEO niet een eenmalige opdracht, maar een langdurige investering is van minimaal een halfjaar tot een jaar.

Voor een klein bedrijf zijn de kosten rond de 300 euro per maand. Een middelgroot bedrijf betaalt voor SEO tussen de 400 en 800 euro per maand. Voor grote bedrijven met landelijke dekking wordt minimaal 1000 euro per maand betaalt.  

Maar kijk ook wat een SEO-specialist oplevert! Eigenlijk is een SEO-specialist GRATIS, omdat goed uitgevoerde SEO zichzelf dubbel en dwars terugverdient. Stel dat u per maand 8 extra klanten krijgt, omdat uw website beter gevonden wordt in Google. Dat levert veel meer op dan de kosten van SEO.

We beginnen met een SEO-quickscan van de website. Daarna volgt een gratis advies om de SEO te verbeteren.
Dan maken we kennis en stellen we een SEO campagneplan op. Hierin staan de SEO-doelstellingen, acties en evaluatiemomenten.
Maandelijks volgt een rapport met alle uitgevoerde acties en evaluaties. Zo krijgt u inzicht in de vorderingen op basis van cijfers en statistieken.
Uw website staat hoger in Google, op de 1e pagina van Google en dat levert automatisch én blijven meer bezoekers op.

  • Het levert klanten en omzet op!
  • Het bespaart u tijd, geld en hoofdpijn
  • Resultaten zijn blijvend
  • Inzicht in de ‘customer journey’
  • Hoger komen dan de concurrent
  • Een SEO-specialist verdient zichzelf terug
  • Hogere klanttevredenheid
  • Resultaten zijn meetbaar en aantoonbaar

Leuk! Laat ons weten wat voor bedrijf u heeft, en geef de naam van de website door. Dan nemen we via e-mail contact met u op, en laten we weten wat we van uw website vinden.

Dit is allemaal gratis en vrijblijvend. U zit nergens aan vast.

Meer weten? We horen graag van u.